Bloomberg: Európának nem szabad beleállnia a közelgő vámháborúba
Az Európai Unió ösztönös reakciója érthető a várható amerikai vámokra, ám mégsem szabad belemenni a kölcsönös adok-kapokba – véli az amerikai pénzügyi lap.
Az Európai Unió ösztönös reakciója érthető a várható amerikai vámokra, ám mégsem szabad belemenni a kölcsönös adok-kapokba – véli az amerikai pénzügyi lap.
Olcsó orosz energia, korlátlan hozzáférés a kínai piachoz, amerikai biztonsági garancia – Paolo Gentiloni, az előző Európai Bizottság gazdasági biztosa, Olaszország korábbi miniszterelnöke szerint ez a három pillér fűtötte az elmúlt évek optimizmusát Európa jövőjével kapcsolatban, mára azonban kiderült, hogy ezek illúziók voltak.
A cél az, hogy kivédjék az Európát sújtó vámok kivetését, amivel az amerikai elnök megválasztása óta fenyegetőzik.
A világ legnagyobb kereskedelmi bankja, a svájci UBS vezető közgazdásza szerint az Egyesült Államok rosszabbul járna egy kereskedelmi háborúval, mint Európa, Budapestnek pedig kockázatos vállalás lenne olimpiát rendeznie. Miért drágább ma már a tojás, mint a kokain? És mit éreznek majd az európai polgárok Donald Trump vámháborújából? Paul Donovannel az angliai Coventryben, a World Economics Summit (WES) közgazdasági konferencián beszélgettünk.
Donald Trump intézkedéseit elemzi a világsajtó azt követően, hogy az amerikai elnök szombaton bejelentette: védővámokat vezet be Mexikóval, Kanadával és Kínával szemben. Válogatásunk.
Az USA magának is árt a büntetővámokkal, állapította meg a német külkereskedelmi szövetség elnöke, aki szerint nem szabad tétlenül várni, amíg az EU-t is vámokkal sújtja Trump.
Az Európai Unió is sorra kerülhet.
Elon Musk elektromos autós cége Sanghajban működtet gigagyárat, az innen importált kocsikra az alap vám mellett pótvám rakódik, ami nem tetszik a világ leggazdagabb emberének.
A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.
Claudia Sheinbaum mexikói elnök szerdán kijelentette, hogy Mexikó válaszintézkedéseket fog hozni, ha Donald Trump megválasztott amerikai elnök valóban bevezeti a 25 százalékos általános vámtarifát. Mexikó kormánya figyelmeztetett, hogy ez akár 400 ezer amerikai munkahely megszűnését is jelentheti, és jelentősen növelheti az amerikai fogyasztók kiadásait.
A Kínából, Kanadából és Mexikóból behozott termékekre.
Nehéz és kihívásokkal teli időket tett még bizonytalanabbá Európában Donald Trump amerikai választási győzelme.
Az Unió szerint Peking megkérdőjelezhető állításokon és elégtelen bizonyítékokon alapuló, szubvencióellenes vizsgálatot indított az EU-s tejtermékek ellen.
A francia konyakgyártók fellélegezhetnek, Peking egyelőre nem vet ki dömpingellenes szankciókat az uniós borpárlatokra, ahhoz viszont ez kevés, hogy Kína elkerülje az elektromos autóira kivetett uniós vámokat. Peking eddig az uniós országok egymásnak ugrasztásával próbálkozott, ám mivel ez mostanáig nem jött be, nagyobb csapást készíthet elő.
Szigorítja az antimonexportot Kína, márpedig ezt az anyagot nemcsak a napelemgyártásban és a tűzvédelemben, de a hadiiparban is használják, egyebek mellett atomfegyverekhez is. Az anyag messze legnagyobb előállítója az ázsiai ország, és az új korlátozás a globális erőviszonyok alakulásába is beleszólhat, különösen, hogy az ukrajnai és a gázai háború miatt egyre több, nukleáris robbanófejjel nem rendelkező kormány kezdte el komolyan fontolgatni saját atomarzenálja kiépítését.
Washingtonban és Pekingben is nagy figyelemmel várják az Európai Központi Bank volt elnökének jelentését az Európai Unió versenyképességéről, mert Mario Draghi egységes európai gazdaságpolitikát javasol annak érdekében, hogy az Európai Unió ne maradjon le az Egyesült Államok és Kína mögött.
Az állami támogatások mértéke a 2009 és 2023 közötti kínai EV-eladások értékének közel 19 százalékával egyenlő egy új tanulmány szerint.
Az egyeztetéseket az uniós kereskedelmi biztos kezdeményezte.
Itt az új válaszcsapás a kínai elektromos járművek importjának büntetővámjáért.
Azok után, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, Peking célzott megtorló intézkedésekkel reagálhat. Végigvesszük, milyen ellenintézkedésekre lehet számítani, és mi lehet ezekkel Kína célja.